Dag 82.

31 mei 2018 - El Burgo Ranero, Spanje

Gelopen afstand 29 km
Totaal gelopen afstand 2112 km.
Weer licht bewolkt.

Hoe is het mogelijk slaap je in een kleine auberge, maar 4 bedjes zijn bezet en wat gebeurt er, jawel een Italiaanse dame laat om kwart over 5 haar wekker aflopen. Vervolgens laat ze alles uit haar handen vallen en staat alles in plastic zakken te verpakken. Je begrijpt de andere en ik waren ook wakker. Op een gegeven moment springt de Spanjaard 2 bedden verder op uit zijn bed en begint me daar uit te pakken tegen die Italiaanse en begeleid haar met zachte hand naar buiten. Terug komend verteld hij nog wat in het Spaans en stapt weer zijn bed in. Nog een half uurtje gelegen en toe vonden we alle 3 dat het tijd begon te worden om weer te gaan wandelen. Het wandelen was goed te doen over de hoogvlakte, rechte wegen en weinig dorpjes.
Een kerkje in de middel of no werd met een paar beelden er bij, een oude Romeinse brug, daar zijn er nog wel een paar van over gebleven hier en daar.
Uiteindelijk rond een uur of 2 aangekomen in het dorp met de mooie naam El Burgo Ranero, hier zijn 3 auberge's, ik had gekozen voor de kerkelijke herberg. Aan de buiten kant zag het er goed uit, in dit gebied worden de huizen afgestreken met klei en strooi, dat geef de huizen een beetje een terracotta kleur. Binnen zag het er wat anders uit ik keek vanaf mijn bovenste stapelbed zo tegen de dakplanken en dakpannen aan. Als ik maar lekker kan slapen.
Morgen misschien naar Leon toe, misschien het is van deze locatie naar Leon 43 km een beetje veel.