Dag 3. Het gaat steeds beter

31 augustus 2019 - Azambuja, Portugal

Gelopen afstand 22 km

Totaal gelopen afstand 66km

Weer / temperatuur zonnig heet 31 graden

Vandaag moet ik 3 dagen schrijven omdat ik nu al 5 dagen onderweg ben. Eerst maar eens de avonturen van dag 3. Lekker geslapen in een goed hostel met zijn vieren in een grote kamer, 2 kende ik al van de vorige auberge en een Engelse jongen die tegenover gesteld liep van Porto naar Lissabon. Het hostel lag tegen over de over de overdekte markt, dus eerst daar maar eens kijken naar de verswaren die ze uit gestald hadden. Fruit, groenten, vlees en natuurlijk ook vis, mijn favorieten kramen. Jammer dat ik lopend was en geen bqq bij me had want er lagen er wel een paar die niet misstaan hadden op de bqq. Uiteindelijk met wat fruit en een stokbrood mijn reis vervolgt.

Langs de rivier wederom over een km lange vlonder door het natuurgebied. Daar lopen ook een hoop Portugezen te sporten. Dus je loopt er niet alleen. Dan weer over een industriegebied, achteraf bleek dit het laatste stuk industrie geweest te zijn.

Aangekomen in Azambuja het was net 12 uur eerst maar eens wat gegeten. Een lokale soep, soep van de dag, vooropgesteld hij smaakte goed, maar ik heb geprobeerd hem te ontleden wat de inhoud was. Samengevat de kok had de inhoud van de koelkast van afgelopen week in de pan gegooid en dat was de soep van de dag geworden.

Wat ik niet wist is dat er voor de brandweerkazerne in Azambuja een beeld van me staat als jong jochie bij de brandweer. Zo zie je maar weer wat je tegen komt.

Een gezegde op de Camino is " je krijgt iets maar 1 keer aangeboden " dus pak het aan. Dat is me dus vandaag gebeurt met een bed. Ik liep na het brandweerstandbeeld op met een Amerikaanse pelgrim en die sliep in een mooi hostel voor 12 euro. De eigenaar stond voor de deur en bod me ook een bed aan. Maar ik eigenwijs dacht goed te gaan slapen in de auberge van de kerk. Dit was geen goede beslissing, wel goedkoop. Maar daar is ook als mee gezegd.

Morgen weer verder.

1. Ria brouwer:
    3 september 2019
    hoi patrick na 2dagen geen verslag gaat het alarm naar christol gelukkig alles oke .nu 3en 4 nog lezen groetjes