Dag 5. Berg op en weer af.

2 september 2019 - Arneiro das Milhariças, Portugal

Gelopen afstand 23 km

Totaal gelopen afstand 122 km

Weer  zonnig en zeer heet 34 graden.

Niet zo vroeg als gisteren maar ik liep wel om 7 uur op straat met 2 Australiers, een Poolse en een Bulgarse. Alleen de weg via Fatima naar Porto gekozen en niet rechtstreeks naar Porto.

Na Santarem via een mooie muur schildering dan ga je gelijk de bergen in, wat ook gelijk serieus klimmen en dalen is. Maar het is ook heel mooi. Veelal onverhard, maar wel goed aangegeven waar je heen moet. Kleine plaatsen met het plaatselijke café. Hiervan vaak gebruik gemaakt om te drinken voor mij veelal een cola voor de suiker. Ondere weg ons nog te goed gedaan aan paprika die hier nu verbouwd worden.

In de middel of nower een oud baasje ontmoet die alles verzamelde van de mensen die langs kwamen. Natuurlijk kon je bij hem ook een stempel krijgen voor in je credits.

Het plan wat ik had en de andere ook om ongeveer 33 km te maken dat is wat mij betreft niet gelukt. Voor mij was het te heet om 12 uur en ik zag een mooi hostel dus je snapt het al. De Poolse was al eerder afgehaakt en de Australiërs gingen door. Want die hadden 10 km verderop geboekt. Was blij dat ik nooit boek en overal kan stoppen wanneer ik dat wil. Zit nu in een gehucht met de ramen open en hoor een paar lawaaierige boertjes bij het dorpscafe.

Morgen weer verder naar Fatima.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Brigitte Clein:
    Hoi Patrick,
    Weer mooie wandel verhalen en prachtige foto’s .... loop ze weer vandaag 👍groet, Brigitte
  2. Ria brouwer:
    3 september 2019
    hoi patrick weer helemaal bij met de verhalen en mooie foto s .veel wandel plezier en ook geniet van de omgeving .op naar FATIMA.
    groetjes ria
  3. Hilda:
    3 september 2019
    Lees weer met veel plezier je wandelverhalen, heel veel succes 👍🍀👍🍀
  4. Steef:
    4 september 2019
    Hallo Patrick, ik heb net jou eerste serie verhalen gelezen. Ben er wat later aan begonnen omdat ik nog met vakantie was. TOP dat je weer onderweg bent en zo te lezen gaat het weer lekker. Beetje (te) warm soms en daar pas je jezelf ook prima op aan. Ik denk dat dit weer wel lekkerder is dan de regen en de kou die je vorig jaar te verduren had.
    Ik geniet weer van de verhalen en de foto's en ik blijf je zeker weer volgen.
    Kerel, zet hem op en tot …...