Dag 7. Week onderweg. Dag 8, 9, 10, 11.

9 september 2019 - Águeda, Portugal

Totaal gelopen ongeveer 350km

Al weer een week onder weg. Even vergelijken met verleden jaar. De eerste week in Nederland gelopen met regen, nu is het niet onder de 35 graden geweest. Met regen kan je maar door lopen en nu als om 12 uur de zon hoog staat dan wordt het zwaar. De route was de éérste 3 dagen niet erg interessant veel over industrie  terrein. Daarna gaat het door de Portugese land wat gelijk een stuk leuker wordt.

Ook het schrijven van een blog is een bezigheid die er soms bij inschiet. Dat is ook het grote verschil van vorig jaar. Regen kost energie maar zon vreet energie. Kom je dan in een auberge of andere slaapplaats aan dan is het een biertje maar er zijn zoveel gezellige mensen dat het ook een praatje word en een slaapje voor het eten is ook wel erg lekker. Dan eten en nog lekker in de zon zitten. Maar ook kijken hoe het nu eigenlijk gaat met de bos branden. Want dat is deze Camino toch een hele nieuwe ervaring. Rookwolken in de lucht, maar hoe ver zijn ze dan. Zaterdag in Coimbra gestrand, in de ochtend wakker geworden in deze studenten stad, op internet gecheckt en het bleek dat we aan de noordzijde veel vuur hadden zitten. ook een vliegtuigje met een reclamedoek erachter waarschuwde niet het bos in te gaan. Gelijk maar gebruik gemaakt van de situatie en wat rond gekeken bij universiteiten. Daarna de trein gepakt en 20 km verder in een hostel gegaan en de volgende dag verder gelopen. Nu kom ik al aardig in de richting van Porto nog ongeveer 100km, van daar ga ik de kust weg lopen. Ga het weer beleven