Dag 4. De natuur in.

1 september 2019 - Santarém, Portugal

Gelopen afstand 33km

Totaal gelopen afstand 99 km

Weer/temperatuur zonnig en heet.

Vandaag is het een lange dag geweest, 33 km van Azambuja naar Santarem. Voor het begon een slechte nacht gehad in de auberge de ruimte stond te vol met bedden. Dus ik liep al om half 6 buiten in het donker. De route is door akkerbouw gebied met hoofdzakelijk tomaten , druiven en nog wat maïs. De eerste 16 km kom je nog dorpjes tegen waar altijd wel een barretje is waar je water en koffie kan kopen. Dan komt er 17 km een verharde weg met oneffenheden zoals kuilen en los liggende stenen, bijna geen schaduw, alleen maar tomaten enz. De boeren zijn aan het oosten dus soms komt er een traktor met aanhanger voorbij en dan loop je in een grote stofwolk. Het was er warm, ik had 2 grote flessen water de nacht ervoor in de diepvries gegooid en die waren nog redelijk fris.

Halverwege nog een andere pelgrim tegen gekomen en zo samen pratend de reis naar Santarem voortgezet. De hele reis is plat alleen het laatste stuk want Santarem ligt op een hele behoorlijke berg. Dit was even afzien, het klimmen had ik de laatste tijd niet meer zo gedaan.

Een mooi hostel gevonden, geleerd van gisteren,  lekker gedoucht en met een paar andere nog even de mooie stad en kathedraal bekeken.

Morgen weer verder.

1. Nella Schaper:
    3 september 2019
    Fijn dat het goed gaat en dat je dit avontuur weer bent aangegaan. Jouw ervaring van de vorige keer komt je goed van pas. Nog veel wandelplezier en mooie ontmoetingen gewenst!