Dag 21 Aviles - Muros de Nalon

1 juni 2022 - Muros de Nalón, Spanje

Een hele andere dag dan gisteren. Weer geslapen in een auberge met voor 45 mensen plek waarvan 25 beslapen. Dat is dan altijd wie gaat als eerste herrie maken en irritant met zijn lampje gaat schijnen. Er was er vandaag eentje die rond half 6 zijn wekker liet aflopen. Ik hoorde het en dacht grrrrrrr.

Om half 8 ging ik een bar in voor mijn koffie Americano met een broodje, waarvan als ik hem aanwijs vaak niet weet wat het beleg is. Daarna de rugzak op mijn rug geslingerd en weer gaan voor een korte dag van 24 km.

Vandaag werd mijn neus weer geprikkeld door alle geuren van de natuur. Mijn ogen zien de mooie gebouwen maar ook de vervallen, de vergezichten, de beesten van een kever tot het vee in de wei. Wat kunnen de vogels mooi fluiten als je door het stille bos loopt, waar je ook hele regelmatig de waterstroompjes hoort kabbelen of in de verte een bel hoort die om de nekt hangt bij het vee. Op eens daar is hij de eerste spetter op mijn hoofd verwachte hem al want het werd donker in de lucht en het rommelde al. Die spetter werden er snel een heleboel. Nog 1,5 km te gaan naar het onderkomen voor deze nacht. Doorlopen of toch de poncho aan. Die heb ik nog niet gebruikt dus aan doen wordt nog een heel gevecht en je voelt hem aankomen toe hij goed zat voelde ik geen spetter meer op mijn hoofd.

Weer een gezellige auberge met maar 10 plaatsen van een duitse uitbater.

Heb nog een dame geholpen met haar kapotte blaar. Netjes secondskin, na een kleine 500 km komt het toch nog van pas, er over heen geplakt en met tape verder vast gezet. Die loopt morgen vast weer een stukje beter.

Een van de pelgrims is kok en hij wil voor ons koken het is nu half 10 als we aan tafel gaan. Ga het morgen wel laten horen of het gesmaakt heeft.

1. Erwin Bartels:
    1 juni 2022
    Hoi Patrick, hier een berichtje uit Zuid Frankrijk. Erg leuk om je ervaringen dagelijks te lezen. Spanje is fantastisch mooi, helaas zien velen alleen de stranden maar dat is bij jou niet bepaald het geval ;-) Geniet ervan en we houden contact! Groet Erwin
  2. Patrick kleuver:
    14 augustus 2022
    Hoi Erwin zat nog even de reacties te lezen op mijn blog en ook jou reactie en vroeg me af hoe het met je gaat en waar je in Zuid Frankrijk zit.