Dag 29 Mondonedo - Castromaior

9 juni 2022 - Castromaior, Spanje

Na een nachtje in een mooie auberge maar slecht geslapen want er waren een paar heren die proberde elkaar te overtreffen met wie het hardste kon snurken.

Mijn planning was 30 km verder weer te stoppen. Dat leek mooi maar dat is het niet geworden. Er waren 2 routes en ik heb de korte, 2 km minder maar op 13 km niks te eten of te drinken. Met nog een hele serieuse klim er in. Het weer speelde ook niet erg mee want het was heet, met weinig wind.

Dus op 15 km was ik al aardig leeg. Tevens was mijn 2 liter water op en van het fruit was ook niks meer over. Dan duik je echt het eerste barretje wat je tegen komt in. Bestelde gelijk een grote fles, 1,5 liter, water en die was snel leeg. Gelukkig hadden ze ook wat te eten en zo gezorgd dat ik weer een beetje op  krachten kwam.

In het plannen had ik gezien dat er een kleine auberge na ongeveer 7 km was. Even gebelt of er plaats was en dat was er. Het bleek een schot in de roos. Klein erg mooi en de eigenaar wilde vanavond koken. Met een zwembad, waar ik even lekker in ben gegaan. De wasmachine zijn werk laten doen en alles lekker laten drogen in de zon en de wind.

Het eten was een linzensoep, salade en een tortillie echt spa.ans met wijn weg gespoeld.