Dag 9 Bilbao, Portugalete - Santullan.

21 mei 2022 - Santullán, Spanje

In mijn voorbereiding had ik al gelezen dat vanaf Bilbao Centrum naar Portuglete nu niet het mooiste stuk was met veel industrie. Dat maakt voor mij dan ook de camino leuk van hoe kom ik dan van het centrum aan de kust. Google maps gaf aan met de metro. 700 meter van het hotel, dus daarheen gelopen, dan een kaarte kopen bij een automaat die alleen spaans praat, maar met behulp van een spaanse dame me kaartje gescoord. Om 6.33 uur zat ik in de metro en 16 haltes later was ik in Portulete. Daar eerst maar weer eens een ontbijtje met koffie gehaald. Ik kon ook gelijk de hang gondel eens bekijken. Een soort veerboot maar dan als een gondel. Kijk maar eens op internet. Een heel apparaat waar zelfs auto's mee worden overgezet.

Toen maar begonnen met lopen. Na de stad te zijn ontvlucht, nog een tijdje het lawaai gehoord van de snelweg en toen over een mooi aangelegd pad over de klippen langs de oceaan gewandeld.

Dat het feestje ook zomaar kan zijn afgelopen gebeurde vanmiddag. Had even lekker een tortilla zitten eten en moest nog 3 km naar de auberge in Santullan. Ik loop weg met mijn leesbrilletje op kijkt naar google maps en ik mis een afstapje, gevolg ik ga op een niet zuinige wijze onderuit. De schade was knie en elleboog geschaaft en een paar blauwe plekken op mijn handen. Gelukkig niks gebroken of zo.

De auberge was een vrij nieuw en heeft 12 plaatsen, er waren er 5 bezet dus lekker rustig.