Dag 1. Toch niet van vanzelfsprekend.

29 augustus 2019 - Vialonga, Portugal

Gelopen afstand 24 km.

Totaal gelopen afstand 24 km

Weer / temperatuur: strak blauwe hemel met wind. Ongeveer 31 graden.

Lissabon is op een avond zoals gisteren een mooie stad, nog lekker buiten zitten eten. Daarna naar mij onderkomen, in het hostel was veel jeugd die lekker aan het vakantie vieren zijn, dus het was de hele nacht onrustig. Ik hoefde er niet vroeg uit want ik wilde nog een stempel halen in de kathedraal. De stempel heb ik nog niet want het persoon van de stempel was er niet om 9 uur wat ik dacht maar pas om 10 uur toe was ik al onderweg.

Lissabon is uitgestrekt langs het water aan de rivier de Taag die uitmondt in de oceaan. Eerst een stuk door de oude Fadowijk heen en langs de zeehaven. Aansluitend door gelopen door een nieuwbouw, beetje de zuidas van Lissabon, lekker langs het water.

Het klinkt niet verkeerd maar het was toch wel een beetje afzien, het was warm, de laatste 15 km geen drinkpunten, gelukkig had ik genoeg bij me, rugzak waar je toch weer aan moet wennen. Dus het is nog niet vanzelf sprekend.

Rond 2 uur zag ik een bordje Auberge de volgende bleek uit mijn onderzoek 8 km verder. Dat vond ik voor vandaag te ver dus de auberge van het bordje is het geworden een mooie kleine met 10 bedden in 2 ruimtes. Wat kan dan een douche toch lekker zijn. Gelijk de kleren gewassen en opgehangen, dan zijn die ook weer fris. Nu even eten en dan lekker slapen.

Hartelijk dank voor de reacties maar kan ze niet persoonlijk beantwoorden.

De foto's die ik gemaakt heb komen nog maar de site is aangepast en ik moet het nog even ontdekken.

Morgen vroeg op want het word warm en niet zo heel ver ongeveer 20km.

1. Harm Stoel:
    30 augustus 2019
    Jammer van je eerste stempeltje, maar ja de meditirane tijdstippen moet je mu eenmaal ruimhartig nemen
  2. Ria brouwer:
    30 augustus 2019
    hoi jammer van de stempel ,de foto komt nog wel .
    succes morgen