Dag 18 La Isla - La Ferreria

31 mei 2022 - La Ferreria, Spanje

Zo dicht bij de oceaan slapen, geeft dat je met het geluid van de golven inslaapt en weer wakker wordt. Wederom goed kunnen slapen ondanks er mensen later binnen kwamen omdat ze de finale van de voetbalwedstrijd Real Madrid - Liverpool hadden zitten  kijken. Ik was dat helemaal  vergeten dat de wedstrijd er was omdat ik geen benul meer heb van wat voor een dag het is.

Gelijk bij het weg lopen gekozen voor de alternatieve route langs de oceaan via een geitenpad. Heel mooi om mee te beginnen. Daarna een beetje het binnenland ingelopen. Mooie paden  niet moeilijk dus lekker km maken en genieten van de  omgeving.

Had vadaag voor een kleine prive auberge gekozen. Het kwam lekker uit met de km, zou er dan ongeveer 30 hebben gelopen, maar het is ook een stuk rustiger.

Daar aangekomen was het een auberge die ik  ook wel zou willen hebben. Een kleine boederij wat een project had kunnen zijn uit het tv programma ik vertrek. Het was een vervallen pand geweest en de huidige eigenaar had het weer functioneel gemaakt.

Hij serveerde 's avonds een pan paella en we zaten gezellig met 11 mensen te eten aan een lange tafel, waar ook genoeg wijn opstand,  met 5 nationaliteiten.

Het eten en de wijn smaakte goed  dus met een lekkere volle buik op bed gaan liggen en weg was ik.

Morgen kan ik kiezen om de camino de Norte te verlaten en verder te gaan op de camino Primitivo. Vanavond aan tafel waren er twee die de Primitivo gingen lopen. Ik maak graag dingen af dus ga voor de Norte af te lopen.

1. Janine:
    31 mei 2022
    Wat een heerlijke belevenissen, ja, zo moet een Camino zijn. Hard werken overdag en dan 's avonds lekker ontspannen en gezellig aan tafel. Patrick, je beschrijft het allemaal alsof ik erbij ben, dus ook voor de thuisblijvers is het genieten!
  2. Adrie:
    31 mei 2022
    Als je niet meer weet welke dag het is gaat het goed, Patrick! Ik ben jaloers op je! En de Primitivo wacht vast nog wel een tijdje op je! Groet uit Biddinghuizen en Buen Camino✨💫