Hospitaliseren in Roncesvalles

3 april 2022 - Roncesvalles, Spanje

Het vorige verhaal werd gemaakt in de trein naar Biaritz waar we, een groep van 7 andere vrijwilligers. De treinreis was een andere treinreis dan ik gewend was. Even een paar minuten in de trein naar Zwolle of zo dan is een paar uur in de trein nog toch een heel andere koek. Dan moet je ook nog wennen aan de borden op de treinstations en nog meer verrassend is hoelang sommige treinen kunnen zijn, je kan je er lelijk op verkijken. De volgende dag zijn we naar Saint Jean Pied de Port gereist met een regio treintje en daarna met de taxi naar Roncesvalles.

Roncesvalles is een dorp en gemeente in Spanje gelegen de provincie en in regio Navarra. Het dorp ligt net ten zuiden van de gelijknamige Roncesvallespas en een bedevaartspl

1. Imre revers:
    3 april 2022
    Heel veel plezier met je vrijwilligerswerk in Roncevelles. Doe hans pierik de groeten. Die zal er ook wel zijn bij zo'n eerste werkweek. er zullen vast nog wel anderen zijn die ik ken, maar ik heb geen lijst van de vrijwilligers. groetjes Imre
  2. Piet:
    3 april 2022
    we gaan er weer voor
  3. Elza:
    4 april 2022
    Mooi werk,Patrick !
    Al die verhalen van overnachtende pelgrims horen. Verzorg ze naar goed. Je weet zelf wat het is als je welkom wordt geheten na een lange tocht. Hoe belangrijk een goed bed is !