Dag 12 Noja - Mar

24 mei 2022

Lekker geslapen in de B&B, geen terug gevonden gesnurk van andere is ook wel wat waard.

Liep al gelijk lekker weg, had goed de pas er in, maar op eens waren mijn gele pijlen weg. Dan is een telefoon met wat camino apps toch weer gemakkelijk. De route weer snel terug gevonden.

Het lopen ging vlot mede door een stel Schoten. Een man van 24 en eentje van mijn leeftijd. Ja wat praat  je dan met elkaar over waar je vandaan komt, hoe lang je al onderweg bent, zij waren in Bilbao gestart en gingen 14 dagen lopen, als je dan vertelt dat het plan is om door te lopen naar Santiago de Compostella vragen ze altijd hoe ik zoveel tijd heb. Toen ik vertelde dat ik bij de brandweer had gewerkt zei de jongste van het syel dat hij ook bij de brandweer werkte en dan ben je al kletsend weer een paar km verder.

In Somo miste ik net het pontje naar Santander. Best wel een grote haven met cruise schepen die overgestoken moet worden. Een half uurtje wachten, in die tijd begin het te waaien en te regen dus het werd nog een tochtje met veel schommelen.

In Santander even de oude stad bekeken en een paar nieuwe onderbroeken gekocht, degene die ik van huis had meegenomen waren van slechte kwaliteit en de gaten zaten er al in.

Ik hou er niet van om door industie gebieden en voorsteden te lopen en om dit te vermijden heb ik de trein gepakt de stad uit tot Mar. Hier heb ik een goed bed en ga lekker slapen want het was een best gevulde dag. Weer genoeg beleeft.

1. Adrie:
    24 mei 2022
    Leuk dat je je ervaringen uit kan wisselen! En ja, dan ga je natuurlijk als de brandweer🔥🚒🧯👩‍🚒🥵 Buen Camino, Patrick✨💫
  2. Marcel:
    24 mei 2022
    Goed bezig Patrick je bent al aardig op weg👏🦶🦶🦶🦶