Dag 24 Queruas - Pinera

6 juni 2022 - Piñera, Spanje

Ik lag gisterenavond al licht beneveld van de wijn in mijn bed, toen Paul een Duitser uit Koln binnen kwam in de auberge. Voor de overge 18 bedden zijn geen pelgrims gekomen. Dus we hadden ruimte genoeg. Lekker geslapen en in het hotel boven de herberg een lunch gedaan.

Ik liep net en jawel een spetter op mijn hoofd gevolgd door meerdere. Ik had er al rekening mee gehouden dus snel de poncho aan getrokken. Een paar dagen terug met de heftige regen in de middag nog staan kl*** n nu heb ik door dat ik hem op mijn rugzak leg, rugzak op mijn rug trek en poncho dicht rits. Al met al is het niks want je wordt toch nat van het zweet. Maar het is de hele dag blijven spetteren dus het is een ponchodag geworden.

Wat me nog steeds verbaast is dat het zo lekker rustig is op de route. Kom wel eens een pelgrim of meerdere tegen maar dat is dan bij een barretje of je haalt er eens eentje in.

De route was vandaag goed te doen, veel verhard gelopen, wat ik wel prettig vind want de rechter enkel protesterde een beetje.  Dus een beetje mooie vlakke weg gaf hem wat rust.

Midden in het Spaans landschap is een gehucht Pinera daar stond naast de rooms katholieken kerk vroeger een schooltje wat nu om gebouwd is door de kerk als auberge met 30 bedden. Op de deur hangt een bord met vrij vertaald zoek een bed uit we komen om 5 uur de checkin doen. Er stond ook een wasmachine dus even een was gedaan en binnen een lijntje gespannen om het op te hangen, want voor de droger waren ze nog aan het sparen.

Omdat ik veel km, 25 tot 30, loop zie ik regelmatig pelgrims die minder lopen. Allemaal mensen met hun eigen verhaal. Ik vind het altijd mooi om dat aan te horen. Ga de verhalen die ik hoor hier niet delen want ze waren voor mijn oren bedoeld.

Een leuke auberge verzekerd je nog niet dat je lekker slaapt. Geen fanfare vannacht maar wel een paar muggen. Je kan niet het licht aandoen en opjacht gaan. Goed diep in de slaapzak en mijn handdoek over mijn hoofd. Resultaat ben niet gestoken.

1. Gies van Bon:
    6 juni 2022
    Hoi Patrick.
    Rustig door wandelen, kunnen wij wat langer genieten van jouw wandel verslag en mooie foto’s. Bedankt!!
    Groetjes van Gies