Dag 17 Nueva - La Isla

28 mei 2022 - La Isla, Spanje

Vanmorgen wakker geworden in de kleine auberge bij een boer. De auberge was een klein huisje van ongeveer 5 bij 10 meter. Met daarin 3 stapelbedden, een keukentje en een douche wc kamer. Als er dan mensen zijn die de ramen dicht willen hebben dan is het daar in de ochtend niet fris.

Maar toen begon het genieten wat de hele dag duurde. Weg gelopen met een opkomend zonnetje. Door het Spaanse platteland over karresporen vond ik de weg via de gele pijlen. Nagekeken door de koeien en schapen toen ik door hun land liep. Een bon camino toegewenst door de mannetjes op het bankje in het wat lijkt verlaten dorpje. Ik hoorde de oceaan wel al maar zag hem nog niet omdat ik in het bos liep. Zodra ik het bos uitkwam liep ik gelijk Monte Corberu binnen een klein stadje aan de riviermonding. Er was een markt en als er markt is dan mag ik daar graag even overheen wandelen. Bij de slagers kraam een mooie salamieworst gekocht en bij de groenteboer wat vers fruit ingeslagen. Niet te veel want moet moet alles meedragen en elke kilo is er een. Wel jammer want bij de visboer lag zulke mooie vis  me aan te kijken.

Na de markt en ook nog even koffie met een lekker broodje maar weer snel verder gegaan. Hele stukken over kleine paadjes langs de oceaan, waar de vis van de viskraam misschien 24 uur geleden nog had gezwommen, gelopen. Soms op waterniveau en dan even later na een klimmetje weer op een hele andere hoogte, met mooie vergezichten.

Dan is uitrusten ook ook een genot en wordt het soms moeilijk om verder te moeten. Uit eindelijk na 30km geniet bij de auberge aangekomen. Daar weer de Pelgrims zien waar je onderweg mee hebt gesproken, soms kort en de andere weer wat langer.

Er wordt vanavond voor ons gekookt in de auberge, menu van de dag, hoefde alleen maar aan te geven of ik vegatarisch was. Zie wel wat we eten.

Kan je vertellen het eten was lekker wijn een linzesoep mixed salade en een varkensstoof en een ijshoorntje toe. Buikje rond dus nu lekker slapen.

1. Jolanda Koster:
    28 mei 2022
    Ja je gaat zo te lezen nu lekker. De gang zit er in. Blijf genieten
  2. Hans de Jong:
    29 mei 2022
    Was weer een mooi tochtje Pat, lekker blijven genieten!
  3. Marcel:
    29 mei 2022
    Geniet elke keer weer van je mooie verhalen en foto’s.
  4. Adrie:
    29 mei 2022
    Mooie verhalen schrijf je, Patrick! En dat van die ramen in de albergue herken ik! Als jij een raam openzet voor frisse lucht doet een ander het weer dicht! Dat hoort ook een beetje bij de Camino, denk ik😉 Maar je gaat goed! Oviedo in zicht? Buen Camino!✨💫