Dag 25 Pinera - Tapia de Casariego

6 juni 2022 - Tapia de Casariego, Spanje

Wat ik gisteren al schreef over de muggen daar hadden er meer last van gehad. We waren ook allemaal vroeg weg uit de auberge.

Haal ik na ongeveer 3 km een stelletje in, wat naast me had geslapen in de auberge. Nu kwam ik er achter dat het Belgen zijn. Ze verstaan mijn Nederlands wel als ik het maar niet te moeilijk maak. Maar kunnen mijn geen antwoord geven in het Nederlands. Jawel maar ik versta geen Frans, dus uiteindelijk in het Engels door gegaan. Na 2 km een barretje voor de eerste koffie ingegaan en daar ook weer afscheid van de Belgen genomen want ik liep te snel voor hun. Dat dacht ik ook maar dan omgekeerd. Om 5 uur in de middag in Tapia zag ik ze weer, ze hadden over het stuk van nog 20 km bijna 3 uren langer gedaan als ik. Zo zie je maar ieder zijn eigen tempo.

Het was een mooie vlakke route, lekker door de bossen, langs de akkers en weilanden. Door gehuchten waar vele huizen leeg staan. Sommige een bouwval, andere misschien wel een vakantiewoning waar eerst de tuinman de tuin mag opknappen.

De weg is naar Tapia de Casariego, een vissersplaatsje, hier is de gemeentelijke auberge nog gesloten, dus heb een goedkoop hotelletje gevonden waar ik 2 nachten ga overnachten. Ja morgen neem ik vrij van het lopen. Een dagje rust na de laatste dag rust in Bilbao.

Tapia de Casariego geen wereld stad dus mijn hotelletje heb ik snel gevonden. Ik verbaas me elke keer weer wat een nette hotelkamers ik krijg voor 25 a 30 euro. Geen van de Valk trouwsuite, maar een nette kamer goed bed en een schoon sanitair met handdoeken. Ik ga er vanavond lekker in slapen.

Omdat ik op tijd was kon ik na mijn douche nog mee doen met de middag maaltijd in de restauranten. Een menu van de dag is altijd goed nu ook weer. Fles wijn, vissoepje, kippepoot met gebakken aardapelen en wat salade, puddinkje en koffie toe. Buikje vol voor 11 euro.

Nog wat rond gelopen maar ik was moe dus ben vroeg gaan slapen.