Dag 1. Irun - San Sebastian

13 mei 2022 - San Sebastián, Spanje

Gelopen afstand: 24 km.

Totaal gelopen: 24 km.

Weer: licht bewolkt.

Na een goede nachtrust met 19 andere pelgrims op de slaapzaal mijn rugzak op mijn rug getrokken en om half 8 naar vol goede moed vertrokken. Irun uitgewandeld en toen begon het al gelijk serieus te stijgen en ik moet dus klimmen. Wat later klauteren werd om dat de steile weg in een pad met kiezels, boomwortels veranderde. Ik ben geen klimgeit en in het platte Nederland loop ik liever om een molshoop heen dan ik er overheen moet stappen heb ik nu heel serieus moeten werken om boven te komen. Maar het dalen is nog veel erger zo steil.

Leuk mensen ontmoet gelukkig met dezelfde problemen en als je dan staat uit te blazen dan kijk je elkaar aan en dan kan je alleen maar lachen en denken een slak komt ook boven.

Onderweg 2 nederlanders tegen gekomen en dat was weer mooi bij het hostel we hebben een kamer voor 5 gedeelt.

Daarna lekker wat gedronken en gegeten. Vroeg naar bed en hopen dat ik er morgen niet uit kom als een plank.

Morgen weer verder.

1. Nella Schaper:
    13 mei 2022
    Wat een pittige start. Misschien was dit al de zwaarste route en zal het vanaf nu alleen maar beter worden. Veel succes en geniet!