Dag 2. San Sebastian - Orio

14 mei 2022 - Orio, Spanje

Gelopen afstand 23 km.

Weer begonnen met regen daarna broeierig

Lekker geslapen in mijn 2 persoonsbed. Maar wel stijfjes en de spieren herinneren me dat ik gisteren al een lekkere pittige tocht gedaan had.

Met mijn 2 nederlands Pelgrims een ontbijtje gedaan en voor mijn doen redelijk laat, 9 uur, met regen vertrokken. Het onderkomen lag aan de rand van San Sebastian. Wat betekende eerst afdalen naar het centrum, hier kon ik de regenjas al weer uitdoen. Wat is het een mooie stad met mooie stranden. De route kan je lopen over de boulevard of het strand. Ik heb voor de boulevard gekozen om ook nog wat van de mooie oude panden te zien, zeker geen Benidorm of zo. Zo snel ik de boulevard verliet was het weer stijgen via trappen en weggetjes en ook weer dalen. Vermoeiend maar wel leuk. Maar de snelheid van 6 km in het uur wat ik in Nederland kan lopen dat haal ik nu bij lange na niet.

De hoogtepunten van de dag waren dat een van de nederlands pelgrim waar ik de nacht mee door bracht jarig was vandaag. Ik bij een sekte koffie en door hun eigen gebakken rozijnenbrood heb gegeten. Dat het weer gelukt is een auberge te vinden zonder te reserveren.

Vanavond even Orio ingelopen en ondekt dat een vissers dorpje is en dat morgen het vissers feest hebben. Het dorp was versierd met visnetten en aan verwanten. Helaas dan ben ik al weer een stukje verder.

Ik was met andere Nederlanders het dorp ingelopen met het idee om wat te drinken en iets van vis te gaan eten. Dat is gelukt, de vis bij het restaurant was super van de houtskool grill buiten. Met een kok die zo dronken was als een lor was dat weer een belevenis opzich.

Nu lekker slapen en zien wel weer wat morgen brengt.

1. Marcel:
    14 mei 2022
    Lees dat je al vele bergen heb moeten overbruggen. Maar jou kennende en met je Positieve instelling ga je gewoon door💪.
  2. Wilma:
    14 mei 2022
    Weer mooie belevenissen Patrick!
    Die kun je weer opslaan. 👍
    Fijne dag!
  3. Janine:
    14 mei 2022
    Een pittige camino, die del Norte, met veel stijgen en dalen. Maar met goed eten en goed slapen gaat het jou zeker lukken. Buen Camino!
  4. Henk de Wijer:
    14 mei 2022
    Weer goed bezig, Patrick! En leuk verslag!